14 Haziran 2010 Pazartesi

Lovemarks'tan bir alıntı..:)

Markaların ilgilendiği insanların hepsi birer varlıktı fakat gelgelelim iş dünyası onlara birer rakam gibi davranmıştı.Hedefler.İstatistikler

Saygı,Saatchi&Saatchi'nin kavradığı bir şeydi.Yıllardır ürünlerini dünyanın en çok saygı duyulan markaları arasına yerleştirmekle çok zaman geçirmiştik.Artık bazı markaların kalabalığın arasından sıyrılıp ön plana çıkmalarını sağlayan şeyin ne olduğunu odaklanmanın vakti gelmişti.Bazı maraklara Aşık olunmasını sağlayan şeyin ne olduğuna odaklanmalıydı

Lovemark'lara kendine özgü tınıyı verenin ne olduğunu bulmaya sıra gelince, oldukça kısa sürede şunları çıkardık:
GİZEM, DUYGUSALLIK, SAMİMİYET
GİZEM:Harika öyküler ,geçmiş,şımdıkı zaman ve gelecek..Hayallerden faydalanılır..Efsaneler ve imgeler ..İlham kaynağı
DUYGUSALLIK:İşitme,görme,koklama,dokunma,tat alma
SAMİMİYET:Bağlılık,Empati,Tutku

Bunlar kulağa hiç de geleneksel marka nitelikleri gibi gelmiyordu.
Lovemark'lar imalatçıların,üreticilerin,işletmelerin mülkiyeti altında değildir.Onlara aşık olan insanlara aittirler.

Aşk eylemle ilgilidir.Anlamlı bir ilişki yaratma ile ilgilidir.Tüketicilerle temas halinde olmayı,onlarla çalışmayı ,onlarla vakit geçirmeyi gerektiren,süreklilik arz eden bir süreçtir.Sezgiler kuvvetli olan pazarlamacıların, empati sahibi tasarımcıların,ve kasa başındaki üretim hattındaki zeki insanların her gün yaptığı da tam olarak budur.

Artık ilkelerimizi yaratmaya hazırdık:
TUTKU DOLU OLUN(Tüketiciler bir mil öteden sahteliğin kokusunu alırlar.Kendi işinize aşık değilseniz onlar da olmayacaklardır)
MÜŞTERİLERİ DAHİL EDİN (Müşteriler,yeni ürün geliştirme ve hizmetler için fikir yürütme konusunda tavsiyede bulunmaya teşvik edilmeli.Onları her şeye dahil edin ancak halihazırda size söylemiş olduklarını geri yansıtmakla yetinmenin hiçbir anlamı yoktur.Siz de kendinizi değişikliğe adamalısınız.Yaratıcı olun.
SADAKATİ GÖKLERE ÇIKARIN ("Yarın hala beni seviyor olacak mısın?" Sadakat tutarlılık gerektirir.Değişiklik iyidir,güzeldir ama ortakların her ikiside tam katılımcı olmalıdır.
HARİKA ÖYKÜLER BULUN, ANLATIN VE YENİDEN ANLATIN(Lovemark'lar güçlü ve duyguları uyandıran öykülerler doludur.Bunlar en uç noktada efsanevi masallara dönüşürler.İşletmenin müthiş maceralarını,ürünlerini ve meşhur tüketicilerini anımsatırlar.Öykü anlatmak yeni anlamlar, bağlantılar ve duyguları ortaya çıkararak markaya bir ışıltı verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder