9 Haziran 2010 Çarşamba

MARTIN LINDSTROM _buy.ology




En son okuduğum Kıtap.Markalar ve insanların satın alma davranışları ile ilgilenen herkesin okumaktan çok büyük zevk alacağı ve elinden bırakamayacağı bir kıtap.

Kıtabın bir bölümünü paylaşmak istiyorum;
KÜÇÜK BİR DUA OKUYORUM: İnanç,Din ve Markalar

"Aralarında onca farklılığa karşın,başlıca bütün dinlerin temelinde on ortak dayanak noktası bulunduğunu keşfettim :
1)Aidiyet duygusu
2)Net bir vizyon
3)Düşmanlara karşı güçlü olma
4)Duyulara seslenme
5)Öykü anlatımı
6)İhtişam
7)İnanç yayma
8)Simgeler
9)Gizem
10)Ritüeller
Ve tahmin ettiğim gibi, bu noktalarla en sevdiğiniz marka ve ürünler arasında pek çok ortak yan var.Bakalım nasıl.
Şu koşu bandının yanında duran adamın ayağındaki koşu ayakkabısının sizinkinin aynısı olduğunu fark ettiğiniz an, sanki tanıdık biriymiş gibi gülümdesiniz mi? Yan şeritteki arabanın sizinki gibi Toyota Scio olduğunu gördüğünüzde ,içindeki adama korna çalıp el salladınız mı? Demek istediğim ,tutkunu olduğunuz ürün ister Nike ,ister Harley Davidson olsun,aynı markayı kullanan kişilerle aranızda büyük olasılıkla bir aidiyet duygusu oluşur-bu tıpkı ,özel bir kulübe üye olmaya benzer"
SAYFA111
Martin Lındstrom

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder